תוכנית הכנס

ספר הכנס

התכנסות ורישום

8:30-9:30

מושב פתיחה – מליאה

9:30-10:30

אודיטוריום, קומה 2

ברכות

Building Digital Capacity in Higher Education

יו”ר ומגיבה: פרופ’ שרה גורי רוזנבליט  

 למצגת –  * Keynote Speaker: Dr Terry Maguire 

Director, National Forum for the Enhancement of Teaching and Learning in Higher Education, Ireland

ארסמוס לוגו

The salient question is not ‘where are we going?’ but rather ‘where do we want to go?’ h

One of the key goals Ireland’s National Forum for the Enhancement of Teaching and Learning is to guide and support the higher education sector to build digital capacity to enable them to harness the potential afforded by technology to support teaching and learning (digital capacity is defined as a concept that refers generally to the skills, competencies, attitudes, infrastructure and resources that enable people to work, live and learn in a world that is increasingly digital).  Embracing digital technology and building digital literacy are key priorities but these sit within the wider enhancement agenda for teaching and learning.  Over the last 2 years the National Forum via wide consultation, has developed a Digital roadmap to ‘help to guide institutions and organisations in the development of local and national digital strategies and to ensure alignment, coherence and a sense of common endeavour at a sectoral level’.  An annual enhancement fund is used strategically both to progress the recommendations of the roadmap while also fostering innovation on the ground.  A National Digital Skills Framework for education has been developed and this is now being adopted across all levels of education in Ireland.What has become clear is that the approach to building digital capacity must be inclusive, transparent, cohesive and evidence-based.  It must have strong leadership and ownership in higher education institutions.

למאמר

הפסקה

10:30-10:45

מושבים מקבילים א

10:45-12:15

מושב א1:

קורסים מקוונים רבי משתתפים

יו”ר: ד”ר ענת כהן

אודיטוריום, קומה 2

הרצאת עוגן

השוק של המווק: בין מלמדים ללומדים

פרופ’ דוד חן, דיקן בי”ס לחינוך, המרכז ללימודים אקדמיים

איתור נשירה באמצעות ניתוח נתונים ממערכות לניהול למידה: פיתוח ויישום על MOOC

ענת כהן, אודי שמעוני, אוניברסיטת תל אביב – למאמר

טקסונומיה לבחינת משוב עמיתים מקוון: השוואה בין לומדים בכיתה ללומדים בקורס MOOC

מאיה אושר, מירי ברק, טכניון, מכון טכנולוגי לישראל – למאמר למצגת

השוואת מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים

תמי זייפרט, מיקי קריץ, אורנה פליקס, סמינר הקיבוצים – למאמר למצגת

מושב א2:

קידום ההוראה: כיצד נכשיר מרצים באקדמיה להוראה בקורסים עתירי טכנולוגיה?

אולם 1, קומת מבואה

דברי פתיחה

פרופ’ אהרון פלמון, יו”ר מיט”ל, האוניברסיטה העברית
פרופ’ ניצה דוידוביץ’, יו”ר הפורום למרכזי ההוראה בישראל, אוניברסיטת אריאל

איך להכשיר אנשי סגל אקדמי לשלב טכנולוגיות חדשות בהוראתם

ד”ר רבקה ודמני, סיו”ר המועצה להשכלה גבוהה, סמינר הקיבוצים

מי מרוויח ומצליח ומי מפסיד ונכשל בלמידה באמצעות טכנולוגיה ומדוע

פרופ’ נירה חטיבה, אוניברסיטת תל אביב – למצגת

פרידה מד”ר יהודית אורבך, אוניברסיטת בר-אילן

מושב א3:

היבטים פסיכולוגים ולמידה מקוונת

יו”ר: ד”ר דובי וייס

אולם 2, קומת מבואה

אישיות, למידה ושביעות רצון בקורסים מקוונים במלואם
אורית בארוט, ענת כהן, אוניברסיטת תל אביב – למאמר למצגת


שימושים וסיפוקים של סגל אקדמי ברשתות האקדמיות

חגית מישר-טל, המכון הטכנולוגי חולון, אפרת פיטרסה, המכללה האקדמית גליל מערבי – למאמר

השיטה המיקרו-טקסטואלית ככלי לניתוח השיח המקוון

מרסלו דורפסמן, האוניברסיטה העברית בירושלים – למאמר למצגת

אינטראקציה בינאישית בפעילות המקוונת מול פעילות פרונטלית ותלותה בתכונות אופי

ציפי פטר, אורית צייכנר, סמינר הקיבוצים – למאמר

מושב א4:

למידה ניידת

יו”ר: אלי שמואלי

אולם 3, קומה 1

חווים את הספרות באמצעות האייפדים

אסתי דורון, מירי מילר, מכללת לוינסקי לחינוך – למאמר

יישומים פדגוגיים של סמרטפונים בהוראה ולמידה: נקודת המבט של מכשירי מורים, פרחי הוראה, מורים ותלמידים

תמי זייפרט, סמינר הקיבוצים – למאמר

הטמעת למידה ניידת – תיאור מקרה

אסנת דגן, נעמה ישראלי, סיגל מורד, אורית דהן, המכללה האקדמית בית ברל – למאמר

השפעת שילוב קבוצת Whatsapp על חווית הלמידה של מורים במסגרת קורס מקוון

רונית מסיקה, אורית צייכנר, סמינר הקיבוצים – למאמר

הפסקת צהריים

12:15-13:10

מושב מליאה

13:10-14:00

אודיטוריום, קומה 2

יו”ר: אהוד אור, סמנכ”ל לתכנון אסטרטגי ולשיווק של אוניברסיטת תל אביב וחבר פורום מומחי רפורמה בהשכלה גבוהה של ארסמוס+ ישראל

בדרך לדור הבא של למידה נעזרת טכנולוגיות: צמתים במפת הדרכים

 

ד”ר רבקה ודמני, סיו”ר המועצה להשכלה גבוהה

פרופ’ רענן ריין, סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב

פרופ’ מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי והיו”ר הראשון של מיט”ל

פרופ’ אהרון פלמון, יו”ר מיט”ל וראש מרכז התמיכה של האוניברסיטה העברית

הפסקה

14:00-14:15

מושבים מקבילים ב

14:15-15:45

מושב ב1:

הוראת מדעים וטכנולוגיה מקוונת – ויסות למידה והיבטים מוטיבציוניים

יו”ר: פרופ’ מירי ברק

 אודיטוריום, קומה 2

הרצאת עוגן

סקרנות של ילדים ורובוטים

ד”ר גורן גורדון, אוניברסיטת תל אביב 

סביבת לימוד משולבת טכנולוגיה התומכת בוויסות למידה של תכנים ומיומנויות במדע וטכנולוגיה בחטיבת ביניים

טלי ברגלס-שפירא, בת שבע אילון, זהבה שרץ, מכון ויצמן למדע – למאמר למצגת

הסמכה מקוונת לשימוש וטיפול בבע”ח במחקר

שירה עובדיה, אוניברסיטת בן גוריון – למאמר

הכיתה האינטרנטית בכימיה: ויסות למידה בסביבת למידה וירטואלית

E-learning in Chemistry Education: Self-Regulated Learning in a Virtual Classroom

Rachel Rosanne Eidelman, Weizmann Institute of Science
Yael Swartz, Weizmann Institute of Science – למאמר

מושב ב2:

עמדות ותפיסות אתיות בהשכלה הגבוהה

יו”ר: ד”ר יהודה פלד

אולם 1, קומת מבואה

הרצאת עוגן

חקר השקפות אודות שילוב של טכנולוגיות מידע בתהליכי הוראה-למידה-הערכה

ד”ר דינה ציבולסקי, פרופ’ איליה לוין, מכון מופ”ת ואוניברסיטת תל אביב – למאמר למצגת

מי מרמה את מי באקדמיה: תפיסות סטודנטים וצוותי הוראה את תופעת ההונאה בלמידה

עדי פרידמן, אינה בלאו, יורם עשת-אלקלעי, האוניברסיטה הפתוחה – למאמר למצגת

ואם אף אחד לא ידע? הזדמנות נתפסת וחוסר יושרה אקדמית בקורס מתוקשב

יובב עשת, יהודה פלד, קרן גרינאוצקי, המכללה האקדמית גליל מערבי – למאמר למצגת

פנים אל מול פייסבוק בהכשרת מורים

אסתי דורון, מישל הורוביץ, סיון שריד גולדפישר, מכללת לוינסקי לחינוך – למאמר למצגת

מושב ב3:

תקשוב במכללות האקדמיות

יו”ר: פרופ’ עמנואל גרינגרד

אולם 2, קומת מבואה

הרצאת עוגן

טכנולוגיות למידה? הדור הבא

פרופ’ חנן יניב, סמינר הקיבוצים – למאמר

הטמעת התקשוב במכללות האקדמיות – מחקר אורך

אורית אבידב אונגר, מכללת אחוה והאוניברסיטה הפתוחה, אלונה פורקוש-ברוך, מכללת לוינסקי לחינוך ואוניברסיטת תל אביב – למאמר למצגת

מרצי המכללה בתהליכי שינוי בעידן הדיגיטלי

נגה מגן-נגר, דיצה משכית, המכללה האקדמית גורדון לחינוך – למאמר

תפיסת הזהות המקצועית של מורי המורים במכללות לחינוך לגבי חדשנות פדגוגית בהכשרת מורים 

אלונה פורקוש-ברוך, מכללת לוינסקי לחינוך ואוניברסיטת תל אביב, אורית אבידב אונגר, מכללת אחוה והאוניברסיטה הפתוחה – למאמר למצגת

 מושב ב4:

מושב פוסטרים

יו”ר: ד”ר משה לייבה

אולם 3, קומה 1

הפסקה

15:45-16:00

מושבים מקבילים ג

16:00-17:30

מושב ג1:

שימושי וידאו בהוראה, למידה והערכה

יו”ר: ד”ר גלעד רביד

אודיטוריום, קומה 2

למידה מבוססת וידאו כתומכת בהערכה מעצבת

מור דשן, אוניברסיטת בר-אילן – למאמר למצגת

דיאלוג ומונולוג בכיתה המקוונת: כיצד אינטראקציות הוראה –למידה משפיעות על השתתפות סטודנטים בשיעורים סינכרוניים המתנהלים בועידת חוזי דו-כיוונית הנערכת בעזרת טכנולוגיית ZOOM

אורלי וייסר, אינה בלאו, יורם עשת-אלקלעי, האוניברסיטה הפתוחה – למאמר למצגת

למידה בעין העדשה המכוונת

עידית אבני, אברהם רותם, משרד החינוך – למאמר

לקלף את הבצל – שימוש בכלים שיתופיים וממושחקים בהוראת הנדסת תוכנה

נעמי אונקלוס שפיגל, אוניברסיטת חיפה – למאמר

מושב ג2:

שיתופיות

יו”ר: ד”ר מירי שינפלד

אולם 1, קומת מבואה

העדפה של דרך למידה בקורס מקוון: השוואה בין למידה מרחוק יחידנית ללמידה מרחוק בקבוצות קטנות

סיגל מורד, נוע רגוניס, מירי ברק, טכניון, מכון טכנולוגי לישראל – למאמר

שילוב ויקיפדיה באקדמיה: הזדמנות לחוויית למידה אחרת

שני אבנשטיין, ענת כהן, אוניברסיטת תל אביב – למאמר

תרומת שיתופיות מקוונת, שביעות רצון ומוטיבציה פנימית לניבוי עמדות כלפי טכנולוגיות מתקדמות

מירי שיינפלד, סמינר הקיבוצים, נגה מגן-נגר, המכללה האקדמית לחינוך גורדון – למאמר

פלטפורמות שיתופיות בהכשרת מורים לאמנות

אירית מילוא, המכללה האקדמית בית ברל – למאמר למצגת

מושב ג3:

פיתוח ועיצוב למידה

יו”ר: ד”ר קרן גולדפרד

אולם 2, קומת מבואה

הרצאת עוגן: אתגרי הלמידה בקריית ההדרכה
שרי חזי, ראש תחום למידה מתוקשבת, צה”ל – למצגת

Connecting to Global Trends: Technology-Based Reform of College and University English Courses in Israel

Miriam Symon, Interdisciplinary Center Herzliya, Linda Weinberg, Ort Braude College, Ruth Fortus, National Institute for Testing and Evaluation – למאמר למצגת

טכנולוגיות דיגיטליות להעצמת “קולו של הלומד”: חווית למידה ועיצוב פדגוגי שיתופיים בקורס אקדמי

תמר שמיר ענבל, אינה בלאו, האוניברסיטה הפתוחה – למאמר למצגת

למידה של תלמידים עיוורים אודות מערכת חלקיקי גז דרך חקירת מודל ממוחשב קולי

אושרי רייכר – למאמר

מושב ג4:

אתגרים בדרך לשיתופי פעולה ולהנגשה באמצעות טכנולוגיות למידה

אולם 3, קומה 1

במושב יוצגו האתגרים עמם מתמודדת מערכת ההשכלה הגבוהה, בניסיון לקדם שיתוף פעולה בין מוסדיים ולהנגיש לימודים אקדמיים לקהלים נוספים.

חלק א’: הרצאה (תתנהל באנגלית)


Dr Terry Maguire

Director, National Forum for the Enhancement of Teaching and Learning in Higher Education, Ireland

דר’ מגוייר תסקור את המודל באירלנד וכיצד ניתן לתמוך בשיתוף פעולה הבין-מוסדי במסגרת פיתוח היכולות הדיגיטליות של המוסדות.
יוצגו של שני מקרי בוחן המתמודדים עם נושא השיתופיות הבין מוסדית.


חלק ב’: דיון (יתנהל בעברית)

האתגרים בשיתוף הפעולה הבין מוסדי

משתתפי הדיון:

  • נציג מל”ג/ות”ת
  • נציגי מוסדות אקדמיים (סגני רקטורים)
  • נציג הסטודנטים

 * השתתפותה של ד”ר טרי מגוויר הינה במימון האיחוד האירופי ובמסגרת פעילות פורום מומחי רפורמה בהשכלה גבוהה של ארסמוס+.

Comments are closed.